۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۴۳

اسکندری:

فرسایش خاک در زنجان 15 تن در هکتار است

فرسایش خاک در زنجان 15 تن در هکتار است

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در سطح كشور 15 تا 20 تن فرسایش خاک در هكتار رخ می دهد كه این میزان در استان زنجان 15 تن در هكتار است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن اسکندری ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان، افزود: منابع طبیعی نعمتی مهم ، حیاتی و گرانبها برای انسان ها به شمار می رود و همه باید نسبت به نگهداری از آن تلاش مضاعف را دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: مشاركت مردم در حفظ و احیای منابع طبیعی امری لازم و ضروری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ، با اشاره به اینكه تعداد بهره برداران از مراتع بیش از ظرفیت مرتع استان است افزود: ظرفیت مراتع استان زنجان هزارو 330 واحد دامی است در حالیكه هزار و 700واحد دام از این مرتع بهره برداری می كنند.

اسکندری ، تعداد بهره برداران مرتع در استان زنجان را 28 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: هر بهره بردار به طور میانگین 60 هكتار با 87واحد دامی مورد بهره برداری دارد.

وی در ادامه افزود: 183هزار تن علوفه قابل برداشت در مراتع استان تامین می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  زنجان یاد آورشد: 390هزار هكتار از مراتع استان زنجان واگذار شده است.

اسکندری گفت: امسال 10 مورد مرتع به مساحت 15هزار هكتار به بهره برداران واگذار شده تا با مشارکنت بهره برداران این مراتع احیاء شوند.

وی تصریح کرد: تعامل و همكاری صاحبان صنایع برای بهبود وضعیت منابع طبیعی بسیار مهم است و باید صاحبان صنایع در راستای توسعه فضای سبز مساعدت لازم را لحاط کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: صاحبان صنایع اگر مقداری از سود كلان خود را برای حفظ و توسعه فضای سبز اختصاص دهند بسیاری از مشكلات رفع خواهد شد.

اسکندری گفت:رسانه ها نقش موثری در حراست از منابع طبیعی دارند که در این صورت خبرنگاران باید با تمام نیرو و توان نسبت به احیای و توسعه فضای سبز اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 2015493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha